piątek, 14 lutego 2014

Epilog..., czyli All You Need is Love!


,,Życie pisze różne scenariusze. Jedne są bardzo zaskakujące; wręcz nieprawdopodobne, inne mniej. Czasami łączy dwójkę kompletnie obcych sobie ludzi, tylko po to, by ich potem znowu rozdzielić. Ot tak. Bez powodu. Tak, w życiu nie można niczego przewidzieć..."
Fragment prologu ,,Będziesz moją obsesją"

24 maja 2014

     Prowadzona pod ramię przez brata, z wielkim trudem szła środkiem największego rzeszowskiego kościoła, szurając przy tym piękną, białą suknią, która umiejętnie ukrywała jej sporych rozmiarów ciążowy brzuszek, a stukot jej wysokich obcasów odbijał się echem w całej świątyni. Doskonale wiedziała, że pani ginekolog nie byłaby zadowolona wiedząc, że jej podopieczna w dziewiątym miesiącu hasa w szpilkach ,,dziesiątkach", ale Lilianna zdecydowała, że chociaż podczas ceremonii zaślubin powinna prezentować się nieziemsko. Mała już bardzo dobrze dawała znać o swoim istnieniu, z premedytacją czyniąc spustoszenie z wnętrznościami Lilki i przy każdej możliwej okazji boleśnie kopiąc ją w żebra. Ale mimo wszystko starała się robić dobrą minę do złej gry; czujne oko kamerzysty, bacznie obserwowało jej każdy krok. Tomasz z ogromną dumą oddał siostrę w ręce Grzegorza, który wpatrywał się urzeczony w swą dotychczasową narzeczoną. Uśmiechnęła się do niego uroczo, mając nadzieję, że jej drugie ślubne podejście będzie szczęśliwe.
       Jakub pogodził się z tym, że mężczyzną przeznaczonym Lilce jest właśnie Grzegorz, bo tylko i wyłącznie z nim mogła stworzyć Mikołajowi prawdziwą rodzinę. Nie miał siły oszukiwać się, że może być inaczej, bo przecież doskonale wiedział o tym, że nie można zmusić nikogo do miłości. Do Stanów poleciał sam; tysiące kilometrów od Rzeszowa mógł przynajmniej spróbować pogodzić się z tym, że to nie on jest dla Lilki i powoli zaczął przyzwyczajać się do myśli, że prędzej czy później i tak by się rozstali. Siedział w ostatniej ławce, dzierżąc w dłoniach bukiet róż i próbując cieszyć się z ich szczęścia, na które przecież oboje zasłużyli, chociaż wciąż marzył w duchu, by zamiast spektakularnego tak, Lilianna wyszeptała ciche nie.
    Oprócz niego, w katedrze byli niemalże wszyscy ich przyjaciele; Piotr, ściskający za rękę swoją ukochaną, Agatę, której zamierzał oświadczyć się po ceremonii zaślubin przyjaciela, siedzący w pierwszej ławce, Zibi, cały czas lustrujący wzrokiem te niebotycznie długie nogi Juśki, które podkreślała elegancka sukienka do kolan, Ignaczakowie, stale uspokajający swoje rozbrykane pociechy, Zośka, nowa dziewczyna Tomka i kilkoro zawodników Reprezentacji Polski i Asseco Resovii Rzeszów. Rodzice Lili zostali poinformowani o planowanym ślubie, jednakże nawet w tak ważny dla niej dzień, nie chcieli towarzyszyć swojej jedynej córce.
  - Zebraliśmy się tu po to, by połączyć świętym węzłem małżeńskim tę oto dwójkę ludzi. Lilianna i Grzegorz to niewątpliwie dość ciekawa para, która musiała wiele przejść, żeby w końcu zaznać szczęścia – rzekł ksiądz Miron, z lekkim uśmiechem wpatrując się w narzeczonych. – Miałem okazję poznać ich dzięki ich rezolutnemu synkowi, Mikołajowi, który najprawdopodobniej spowodował, że ta dwójka w końcu zacznie żyć po bożemu. Grzesiu, nie przewracaj oczyma! - ksiądz pogroził mu palcem, a przez świątynię przeszedł pomruk śmiechu. - A tak na poważnie; dziś będziemy świadkami tego, że wybraliście coś pięknego. Wybraliście życie we dwójkę, bo przecież każdy wie, że lepiej jest dwojgu niż człowiekowi samotnemu. Dzieje się tak z prostej przyczyny; gdy jedno upadnie, drugie pomaga mu wstać. Przeciwnie - gdy samotny upadnie, nie ma nikogo, kto wyciągnąłby ku niemu pomocną dłoń. Miłość to nie są tylko uczucia, chociaż to właśnie one was ze sobą połączyły. Miłość to przede wszystkim wybór, a wy postanowiliście, że pójdziecie przez życie razem, niezależnie od tego, jak ono będzie się układało. Jednej rzeczy możecie być pewni; Bóg was nie opuści. Zawsze będzie przy was i otoczy swoim ramieniem, da siłę, kiedy będzie wam jej brakować. Nie pozwoli was skrzywdzić…

  - Ja, Grzegorz, biorę sobie ciebie, Lilianno, za żonę i ślubuję ci miłość, wierność i uczciwość małżeńską oraz że nie opuszczę cię aż do śmierci. Tak mi dopomóż Panie Boże Wszechmogący, w Trójcy jedyny i Wszyscy Święci - powtarzał za kapłanem, wpatrując się głęboko w jej oczy. Każde wypowiedziane słowo utwierdzało go w przekonaniu, że to właśnie na nią czekał całe swoje życie.
  - Ja, Lilianna, biorę sobie ciebie, Grzegorzu, za męża i ślubuję ci miłość, wierność i uczciwość małżeńską oraz że nie opuszczę cię aż do śmierci. Tak mi dopomóż Panie Boże Wszechmogący, w Trójcy jedyny i Wszyscy Święci – mówiła powoli, starając się nie rozpłakać. Teraz wiedziała, że Kosok był mężczyzną, na którego czekała całe życie. I nikt ani nic nie mogło tego zmienić.



24/25 maja 2014


  - Zabiję cię, Kosok! Zabiję cię za to, co mi zrobiłeś. I to jeszcze w dniu ślubu, no naprawdę! Nie wiedziałeś kiedy zmajstrować mi dzieciaka? Czekaj no, tylko stąd wyjdę, to porachuję ci wszystkie kości – wykrzyknęła po raz kolejny, przy okazji wbijając paznokcie w dłoń siatkarza, który wszelkie tortury ze strony swojej żony przyjmował z wielką pokorą, starając się chociaż odrobinę uspokoić swoją świeżo poślubioną małżonkę.
  - Spokojnie, kochanie – pogłaskał głowę dziewczyny, składając przy okazji pocałunek na jej spoconym czole. Z jej pięknego makijażu nie zostało kompletnie nic, nie wspominając już o eleganckiej fryzurze, tak misternie przygotowywaną przez najlepszą rzeszowską fryzjerkę. Mimo wszystko wciąż wydawała mu się najpiękniejszą istotą na świecie, bez której nie wyobrażał sobie życia. I od dziś była tylko i wyłącznie jego, zaślubiona nie tylko przed światkami, ale również przed samym Panem Bogiem, więc nic nie mogło ich rozdzielić. – Jesteś taka dzielna i silna. Wiem, że niewyobrażalnie cię to boli, ale naprawdę została jeszcze tylko chwilka. Pomyśl o tym, że zaraz zobaczymy naszą najwspanialszą księżniczkę. Oddychaj, no! – próbował zademonstrować żonie proces parcia, za co sekundę później został zdzielony po głowie.
  - Pan tu bardziej przeszkadza niż pomaga. Może powinien pan poczekać na zewnątrz? I żona będzie spokojniejsza, i panu na lepiej to wyjdzie, bo pańskie zdrowie nie będzie narażone na żaden uszczerbek – zagadnęła uprzejmie pielęgniarka, jednak po nienawistnym spojrzeniu Grzegorza, machnęła ręką z rezygnacją, robiąc miejsce przyszłemu ojcu, który nadal starał się uspokoić Liliannę, wpatrującą się w niego z chęcią mordu.
      Lilka jeszcze raz wrzasnęła i sekundę później w sali rozległ się dźwięk płaczu małej istotki, która spoczęła w ramionach lekarza. Oszołomiony Grzegorz, dopiero za trzecim razem zdołał przeciąć pępowinę, uważając, by nie zrobić krzywdy swojej nowonarodzonej córeczce, która chwile później spoczęła w ramionach jego żony.
  - Jest taka piękna… - wyszeptał, wpatrując się w umazane krwią zawiniątko, które kwiliło cichutko, przytulone do piersi swojej mamy.
  - Witaj na świecie, córeczko – pogłaskała kciukiem jej maleńką rączkę i musnęła czółko. - Wygląda dokładnie tak samo, jak Mikołaj chwilę po porodzie - po policzku Grzegorza spłynęła łza. Jak wiele dałby, by móc jej wtedy towarzyszyć. Jednakże życie ułożyło się tak, a nie inaczej i o tym, że jest ojcem, dowiedział się dopiero wtedy, gdy ich syn walczył o życie. - Jeszcze nie mamy dla niej jeszcze imienia – odparła Lilka, zerkając na męża. – Skoro ja wybrałam imię dla Mikołaja, może ty wybierzesz dla małej, co? Oczywiście, mam nadzieję, że aż za bardzo nie puścisz wodzy fantazji i nie będziemy musieli przekonywać urzędników do tego, że takie imię naprawdę istnieje – posłała Grzegorzowi znaczące spojrzenie, uśmiechając się przy tym ciepło.
  - Może Małgosia? – zapytał niepewnie, drapiąc się po głowie. – Moja babcia miała na imię Małgorzata i zawsze marzyłem o tym, żeby nazwać tak córkę…
  - Małgosia? Podoba mi się…




25 maja 2015


  - Spójrz jak ona szybko się zmienia – Grzegorz z uśmiechem na ustach obserwował swoją roczną córkę, która prowadzana za rączki przez Lilkę, przemierzała właśnie uroczyście udekorowany salon w ich nowym, kędzierzyńskim mieszkaniu.
      Mała była dokładnym odzwierciedleniem mamy; miała takie same gęste, kręcone włosy i bursztynowe oczy, błyszczące wesoło. Według taty i starszego brata bez wątpienia była najładniejszą i najmądrzejszą dziewczynką na świecie. Charakter również odziedziczyła po Liliannie; była tak samo uparta i nieustępliwa jak jej mama, do momentu aż nie osiągnęła postawionego sobie wcześniej celu. Jedyną osobą, która budziła u dziewczynki respekt, był jej starszy brat, w którego wpatrzona była jak w obrazek i starała się naśladować na każdym kroku. Nawet pierwszym słowem, wypowiedzianym przez Małgosię nie było mama ani tata, tylko właśnie Miki. Zresztą ta miłość działała w obie strony; Mikołaj zawsze bronił Małgosi jak lew i opiekował się nią najlepiej, jak potrafił.
      Po tym jak Resovia przegrała wszystko, co tylko mogła przegrać i zespół na dobre zaczął się wykruszać, oferta z Kędzierzyna była dla Kosoka darem z niebios i bez chwili zastanowienia przyjął ją, stający się tym samym zawodnikiem ZAKSY, będącej wówczas wicemistrzem Polski. Pojawiło się również kilka zagranicznych propozycji, jednakże ze względu na rodzinę, Grzesiek konsekwentnie rezygnował z nich. Doskonale wiedział, że Lila byłaby wstanie wyjechać z nim zagranicę, jednak dla dobra dzieci, postanowił zostać w kraju. Tutaj, przy Lilce i dzieciakach, miał wszystko, czego potrzebował...
  - To prawda, niedawno popylała jeszcze na czworaka – Mikołaj uniósł wzrok znad wertowanej przez siebie książki, uśmiechnął się do swojej młodszej siostrzyczki, która pomachała mu pulchną rączką i wrócił do dalszego czytania.
  - Żałuję tylko, że nie mogłem obserwować twoich postępów – dodał ze smutkiem Kosok, wpatrując się w syna, który z każdym dniem stawał się coraz bardziej do niego podobny. Już wcześniej widział to podobieństwo, jednak teraz, z biegiem czasu, uwydatniało się ono coraz bardziej. Jedyne, za co Grzegorz dziękował Bogu, było to, że nie odziedziczył po nim charakteru i był naprawdę dobrym i mądrym dzieciakiem. – Żałuję, że nie mogłem cię rozpieszczać, zabierać na mecze, bawić się w Indian, grać w piłkę, uczyć przyjmować dołem - wyliczał, wzdychając ciężko.
  - Tato, ty podarowałeś mi znacznie więcej – odłożył na bok książkę, uprzednio wkładając w nią zakładkę i położył rękę na ramieniu ojca. – Ty podarowałeś mi życie. I to dwa razy. Żaden rodzic nie zrobił tak dużo dla swojego dziecka.
  - Ty, mama i Małgosia jesteście najwspanialszym prezentem od życia – w oczach Kosoka pojawiły się łzy wzruszenia. Pierwsze od ponad dwóch lat, kiedy to Mikołaj walczył o życie w rzeszowskim szpitalu. Dziś jego syn był w pełni zdrowym chłopcem, za co każdego dnia dziękował Panu Bogu.
     Spojrzał na żonę, która uśmiechała się do niego promiennie. Ukradkiem wytarł pojedynczą łzę, spływającą po jego policzku. Nigdy nie myślał, że znajdzie kogoś dla kogo będzie mógł aż tak bardzo się zmienić. A jednak; życie bywa nieprzewidywalne…



Rio de Janeiro, czerwiec 2016

Horror z Biało-Czerwonymi w roli głównej
Odpłata za upokorzenie sprzed czterech lat
Wlazły lekiem na całe zło
Genialny Antiga!
Polski blok nie do przebicia dla Sbornej
Wlazły, Zatorski i Kosok wśród najlepszych zawodników turnieju!

     To tylko niektóre tytuły artykułów, które królowały w kolorowej prasie. Reprezentacja Polski w pięknym stylu zdobyła złoto olimpijskie. To właśnie polscy siatkarze, dokładnie pamiętając gorycz porażki sprzed czterech lat, stali właśnie na najwyższym stopniu podium, pozując dumnie z medalami z najcenniejszego kruszcu. Wśród nich był on: kiedyś – bawidamek i egoista, dziś - przykładny mąż i ojciec. Mężczyzna, który dla swojej rodziny poświęciłby dosłownie wszystko. Nikt nie pojmował jak pewna kobieta i jej wówczas pięcioletni syn, mogli zmienić człowieka bez uczuć, w kogoś tak wrażliwego i cudownego, na każdym kroku podkreślającego, że w jego życiu najważniejsza jest rodzina. Wciąż dziękował Bogu za to, że pewnego styczniowego dnia zdarzył się dla niego cud i docenił to, co w życiu jest tak naprawdę ważne.


Przegląd Sportowy: Mistrz Europy, Mistrz Świata, dwukrotny Mistrz i Wicemistrz Polski, trzykrotny tryumfator Ligi Światowej i w końcu złoty medalista Igrzysk Olimpijskich. Nazbierało się tego przez te wszystkie lata pańskiej kariery…
Grzegorz Kosok: Trochę… (śmiech)
PS: Ale to nie wszystko. Od kilku lat jest Pan także Honorowym Dawcą Krwi, Dawcą Szpiku i założycielem fundacji Anielska szczypta nadziei, działającej na rzecz dzieci chorych na białaczkę. Ponadto bierze pan udział w wielu akcjach charytatywnych.
GK: Tak, zgadza się. Wszystko zaczęło się od oddania szpiku kostnego mojemu synkowi, Mikołajkowi, który chorował na białaczkę. Na szczęście, wszystko przebiegło pomyślnie i mój syn, który za kilka dni skończy osiem lat, jest zdrowym i aktywnym chłopcem. Ktoś kiedyś powiedział mi, że kiedy dziecko upada, rodzic chce być pierwszy na miejscu, by otrzepać mu kolano, a kiedy choruje na raka, musi stanąć na głowie, by mogło wrócić do zdrowia. Muszę przyznać, że dopiero choroba mojego syna, spowodowała, że zacząłem inaczej postrzegać świat. Kiedyś nie potrafiłem dostrzec, co tak naprawdę jest ważne i dopiero dzięki tej jakże ciężkiej próbie, stałem się innym człowiekiem.
PS: Podczas ostatniego, rozegranego tuż przed brazylijską olimpiadą, finałowego meczu, pańska ZAKSA musiała uznać wyższość bełchatowskiej Skry. Pojawiły się również plotki, jakoby Mistrz Polski, był bardzo zainteresowany pańską osobą. Wypowie się pan na ten temat?
GK: Cóż, Skra zawsze była, jest i będzie świetną drużyną i ktoś, kto to kwestionuje, jest głupcem. To prawda, że pojawiła się oferta z Bełchatowa i przez moment ją rozważałem, ale nie wiem, czy moja żona zgodzi się na kolejną przeprowadzkę? W jej stanie zmiany nie są wskazane… (śmiech)
PS: Właśnie miałem o to zapytać. Media spekulują na temat, czy ma pan coś wspólnego z tym nagłym przytyciem pańskiej małżonki?
GK: Poniekąd.(śmiech) Mogę w tajemnicy powiedzieć Wam, że w naszej rodzinie pojawi się za kilka tygodni pojawi się Michał. Jednak nie zapowiada się, jakoby miał pójść z moje ślady; bardziej interesuje go chyba piłka nożna, ale mam nadzieję, że obierze właściwą drogę i siatkarska Polska kiedyś o nim usłyszy.

Koniec

~ * ~

Dokładnie pamiętam, jak pierwszego dnia Świąt Bożego Narodzenia '12, zrodził się pomysł na Anielską. Włożyłam w tą historię bardzo dużo serca i pracy; spędziłam po kilka godzin nad każdą z głównych postaci, planując jej charakter i pisząc życiorys. Chciałam, żeby wszystko było dopracowane w najmniejszym szczególe, ale wyszło jak zwykle, że otwierałam rozdział i pisałam go od nowa, zostawiając jedynie strzępki poprzedniej wersji. Improwizacja to chyba moje drugie imię, no naprawdę.
Grzegorz Kosok zawsze wydawał mi się osobą spokojną i niezwykle opanowaną, dlatego postanowiłam robić z niego niezłe ziółko i myślę, że doskonale odnalazł się w tej roli. Oczywiście tylko na początku; w kolejnych rozdziałach mogliście zaobserwować jego ewolucję moralną. Chociaż nie szczególnie przepadam za Resovią i wszyscy dokładnie o tym wiedzą (Panie Boże, dziękuję Ci za to, że jestem Skrzatem!), jakoś dobrze pisze mi się o tamtejszych zawodnikach. To już moje drugie opowiadanie z Resoviakami w roli głównej (och, jak ja tęsknię za Bez Ciebie znikam…). No i moja sympatia do Resovii chyba się na tym kończy. Amen.
Pożegnania zawsze są trudne. Lilianno Kaniewska-Kosok, przepraszam, że namieszałam Ci w życiorysie, ale dzięki mnie zostałaś mamą najcudowniejszych dzieciaków pod słońcem i żoną jednego z najprzystojniejszych brunetów na Ziemi. Grzegorzu Kosoku, Tobie również należą się słowa wyjaśnienia; zrobiłam z Ciebie łajdaka, sorry, tak wyszło. Będzie mi Was brakowało. Boże, dlaczego ja przywiązuję się tak do fikcyjnych bohaterów?! ;<
Ale przecież nie zostawiam Was na pastwę losu. Za chwilkę pojawi się prolog na Bez znieczulenia, więc nie dam Wam tak szybko od siebie odpocząć!
A na sam koniec chciałabym Wam bardzo podziękować, bo to przecież dla Was tworzę. Dziękuję za każdą rozmowę i każdy komentarz. Nawet nie wiecie ile znaczy dla mnie te kilkadziesiąt znaków pod każdym z rozdziałów.
 ,,Kilka znaków wierzyć każe, że nic nie zamaże marzeń..."
Historię dedykuję Zośce, bo jesteś przy mnie zawsze, kiedy tylko Cię potrzebuję, Pysce, bo jest przy mnie od samego początku i tak jak ja, bardzobardzobardzo kocha Skrę i Patce, bo jest kochana i cudowna. Uwielbiam Was!

A na sam koniec mam prośbę; chciałabym, żeby każda z Was, która przeczytała moje opowiadanie, odezwała się pod tym postem. Chciałabym zobaczyć, ile Was było?

ask                   facebook                39091085

47 komentarzy:

  1. klepnę sobie, ostatni raz, a co! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musiałam przeczytać drugo raz, bo tak mi się podobało… :)
      No przecież wiedziałam, że to się dobrze skończy! Nie było innej opcji, prawda? ;-)
      Patka czuła, że z tego rozkosznego godzenia się Lilki i Grzesia, będzie mała Kruszyna! Nosz, chyba zacznę się bawić w czarnowidztwo i przepowiadanie przyszłości! :D I ten ślub jak z bajki… *.* Mimo, że to tylko zmyślona historia, ja podczas czytania go, miałam na twarzy nieustający uśmiech, bo cieszyłam się i przeżywałam wszystko razem z nimi. Nareszcie mogą zacząć życie od nowa, od początku, może niekoniecznie wymazując z pamięci przeszłość, bo wtedy wszystko się zaczęło… :) W końcu nie bez powodu mówi się, że stara miłość nie rdzewieje, nie? :)

      Domyślam się, że Rynkiewicz dostał cios prosto w serce, kiedy Kaniewska oznajmiła mu, że zrywa zaręczyny i zostaje w kraju z Grzesiem, ale lepiej, że podjęła tę decyzję wtedy, jak jeszcze nie było za późno… Każda z nas chyba zdaje sobie sprawę z tego, że doktorkowi zależało na Lili, ale przecież nie da się uszczęśliwić kogoś na siłę, dlatego uważam, że lepiej się stało, że do tego wspólnego wyjazdu i ślubu w ogóle nie doszło. Potem Lill plułaby sobie w brodę i żałowała, efektem czego mógłby być szybki rozwód, a wówczas Jakub mógłby się totalnie załamać. Na całe szczęście lekarstwo zostało podane wczas, że się tak wyrażę. ;-)

      Oczywiście, że pani ginekolog na bank zganiłaby (i to ostro!) Lilę za dziesięciocentymetrowe szpile, będąc w dziewiątym miesiącu ciąży! Na szczęście jej w takim obuwiu nie widziała, bo przecież Panna Młoda musiała wyglądać tego dnia pięknie, czyż nie? :) Mało tego, podejrzewam nawet, że to właśnie przez te szpilki Malutka rozpoczęła akcję wyłaniania się na świat z matczynego brzuszka - ale to wiesz, to są tylko moje, chore domysły... :) Nieźle się uśmiałam, kiedy Lila zaczęła rodzić na własnym weselu i jak okładała Grześka kuksańcami i wyzwiskami. :D Epicko to opisałaś, to trzeba Ci oddać. :)

      Cóż jeszcze mogę dodać? Wiem, że pisałam to milion razy, ale dla Ciebie napiszę milion pierwszy – dokonałaś fenomenalnej metamorfozy Grzegorza! Z gbura, zimnego drania i nieodpowiedzialnego dupka stał się czułym, kochającym, rozsądnym i wrażliwym człowiekiem, który postanawia walczyć o swoje. To było nieziemskie, gdy poczuł niesamowitą więź z Mikim, gdy zapragnął być dla niego całym światem i uchylić mu nieba.
      Liliana poniekąd też się zmieniła i cieszę się, że była (i nadal jest) tak silną kobietą, która w pojedynkę potrafiła stawić czoła życiowym problemom i jednocześnie wychowywać chorego synka. Biję przed nią pokłony! I cieszę się, że dała Grześkowi drugą szansę, mimo iż według porzekadła, nie powinno się wchodzić drugi raz do tej samej rzeki. Wygląda na to, że to stereotyp, a stereotypy należy łamać. Jak widać, w tym przypadku, opłacało się zaufać sobie ponownie. :)
      No, a Mikołaj to słodycz sama w sobie! *.* Utkwiło mi w głowie (i pewnie jeszcze przez długi czas z niej nie wyjdzie – jeśli w ogóle) jedno zdanie wypowiedziane przez Mikiego: „Tato, ty podarowałeś mi znacznie więcej […] Ty podarowałeś mi życie. I to dwa razy. Żaden rodzic nie zrobił tak dużo dla swojego dziecka.” <3 <3 <3 Chciałabym mieć takiego mądrego syna!
      Małgosia i Michał Kosok? - Mi również się podoba! :) Teraz Lila i Grześ mają swoją drużynę: „3xM” :) :) Pięknie, po prostu pięknie. <3

      Usuń
    2. „Media spekulują na temat, czy ma pan coś wspólnego z tym nagłym przytyciem pańskiej małżonki?” – pytanie BOMBA :D Jak będziesz kiedyś przeprowadzała z którymś Skrzacikiem wywiad, to przy sprzyjających okolicznościach, weź mu zadaj takie pytanie. :D A nuż będzie to właśnie Kosok? :D – wiesz, taka ironia losu… :)

      Ale, żeby w tych moich podsumowaniach nie było tak kolorowo - jedyne, do czego muszę – no po prostu muszę! :D – się doczepić, to tekst: „Po tym jak Resovia przegrała wszystko, co tylko mogła przegrać i zespół na dobre zaczął się wykruszać […]” – no proszę Cię, jak mogłaś mi to zrobić? :P :D Resovia nie przegrywa, Resovia walczy! :D Normalnie, serce mi pękło… ;-)

      Przyznaję, że zrobiło mi się niesamowicie cieplutko na sercu, kiedy na samym dole przeczytałam, że historia jest dedykowana (między innymi) mnie. Naprawdę. Bo nie wiem czym sobie na to zasłużyłam, ale mimo wszystko, bardzo, ale to bardzo Ci dziękuję! :-* [No chyba, że to nie chodzi o mnie, tylko o inną Patkę – wówczas cofam wszystko, co napisałam! ;)]

      Byłam od początku i nie żałuję, że zupełnie przypadkowo kliknęłam kiedyś na adres Twojego bloga. Nie dość, że przeczytałam piękną historię, podczas której niejednokrotnie się wzruszałam , to jeszcze poznałam taką fajną, sympatyczną i wartościową Dziewczynę, jak Ty! ;-) <3 Już na pierwszy rzut oka widać, że włożyłaś w to opowiadanie całe swoje serce i dałaś z siebie maksimum, by każde zdanie, każdy akapit, czy rozdział był idealny; by idealnie odwzorowywał rzeczywistość. Bo to wszystko było takie prawdziwe, szczere, realne – zupełnie, jakby działo się naprawdę. Myślę, że powstałaby z tego niezła ekranizacja kinowa – i mówię tu całkiem serio. :) Zadzwonię do Grzegorza Ka., może zechce zagrać główną rolę? :D

      Pozostaje mi jedynie powiedzieć: DZIĘKUJĘ! :* I co jeszcze? Może… do zobaczenia kiedyś w Ergo Arenie? ;-)

      Matko, chyba ponad godzinę myślałam nad tym komentarzem; przepraszam, że taki długi, ale musiałam wszystkie swoje przemyślenia przelać „na kartkę”. :) Jeszcze na dodatek nie zmieściłam się w puli znaków i musiałam rozdzielić! :D

      Całuję, ściskam :****
      Twoja Patka :*

      Usuń
  2. Ja co prawda nie komentowałam,ale byłam od początku do końca:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że koniec... :(
    ale szczęśliwy happy end wynagradza wszystko! :D:D piękny finał!!
    ja też tęsknie za "Bez Ciebie znikam" !
    rOGAL.

    OdpowiedzUsuń
  4. Boziu, to takie piękne i nie wiem co więcej powiedzieć <3<3<3

    OdpowiedzUsuń
  5. tak, tak, i jeszcze raz PIĘKNIE ! *__*
    byłam tu i będę na następnej historii ! :D
    więc dziękuję za tą i do zobaczenia na kolejnej ! :D
    Pozdrawiam, K :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczęśliwy koniec, szczęśliwa i ja :) Dziękuję za to opowiadanie. :)
    VE.

    OdpowiedzUsuń
  7. No i łzy w oczach gwarantowane. Szkoda, że to już koniec, jednak nic nie może trwać wiecznie :)

    Cudowny epilog. I IO w Rio. Normalnie umarłam ze szczęścia :D
    Byłam u Ciebie już wcześniej, a wciąż planuję kontynuować czytanie Twoich opowiadań :)
    Do zobaczenia na Bez znieczulenia! :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja byłam! Ale jako osoba zła i leniwa nie komentowałam :c Wybacz xD
    Ale wiedz, że bardzo Anielską polubiłam i przykro mi, że to już koniec. No, ale jest coś nowego, więc dobrze jest!
    Weny życzę c:

    OdpowiedzUsuń
  9. No cóż, byłam :) Nigdy nie komentowałam, bo leń ze mnie a telefon też nie bardzo chciał współpracować :) Dziękuję, za opowiadanie, na którego rozdziały straaasznie czekałam . Nawet nie wiesz jak potrafiłaś poprawić humor nowym rozdziałem. Cieszę się ze szczęśliwego zakończenia, bo fajnie jest sobie wyobrażać, że w życiu też takie happy endy się mogą pojawić. Życzę weny i powodzenia w dalszym pisaniu. Ola

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znoszę,kiedy się rozklejam nad czymś,co nie jest realne! :< Uwielbiam to opowiadanie, i jestem pewna,że będę do niego wracać równie często,co do opowiadania z Bąkiewiczem,które wciąż jest dla mnie numerem jeden ♥
    Dziękuję za dedykację, zapewniam Cię,że moja miłość,do Naszego ukochanego klubu jest taka sama ♥♥♥ SKRA BEŁCHATÓW!♥
    Piękny koniec, nie miałam pojęcia,że w ten sposób to zakończysz,ale lepszego nie mogło być. Poza tym, uwielbiam Cię za Małgośkę (moje imię :D ). Wszystkie Małgorzaty są super :D
    Grzesiek się zmienił nie do poznania,ale w końcu nie był sam. Miał przy sobie Lilkę,i Mikołajka. Właśnie oni sprawili,że Kosok pokochał być ojcem, kimś,kto jest autorytetem dla kogoś innego, dla własnego dziecka. Lepiej trafić nie mogli :)
    Mam nadzieję,że Twoje słowa tutaj staną się prawdą,a jestem pewna,że Lilka chętnie wybrałaby się do Bełchatowa:D Nigdzie nie ma lepiej ♥
    Nie będę się żegnać,przecież widzimy się na Wronce! :D W końcu Bełchatowski Skrzat ♥
    Dziękuję Ci z całego serca za to opowiadanie, było GENIALNE! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agg,
      Czy można się jakoś z Tobą skontaktować?
      Pozdrawiam, pyska
      Mój @ gosia-pysia1@o2.pl

      Usuń
  11. Super, że szczęśliwie się skończyło. Wzruszający epilog jak i cała historia. Dziękuję. Jeszcze rozdział w taki dzień ;). Będę bardzo tęsknić za tymi bohaterami.
    Żegnam i do następnego razu! Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Strasznie się cieszę, że Lila jest szczęśliwa z Kosą i nie pojechała do żadnej Ameryki;) Ich przyszłość po prostu nie mogła potoczyła się inaczej bo od początku ich do siebie ciągnęło. Dziękuje Ci za to opowiadanie;> Idę teraz na prolog innego Twojego dzieła.
    Pozdrawiam;*

    OdpowiedzUsuń
  13. jesteś mistrzynią w wywoływaniu emocji u czytelnika. nie będę pierwszą osobą, która Ci to powie: JESTEŚ GENIALNA
    cały czas wierzyłam w szczęśliwe zakończenie. jednak Lilka się zrozumiała, że jej miejsce jest przy Grześku. przy Kubie była szczęśliwa, ale to nie było to samo co przy Grześku. to on był ojcem Mikołaja i on zasługiwał na rękę Kaniewskiej. zapracował na to. :)
    Lilka i Grześ mają szczęście, że ich dzieci się tak kochają. Małgosia i Mikołaj. jak to ładnie brzmi, a jeszcze Michał w drodze. (imiona wszystkich dzieci zaczynają się na M. to był celowy zabieg? :D)
    ach, wiedziałam, że nie przepadasz za Resovią, pomysł z Kosokiem w ZASKSie to szalony pomysł. aż się sama zdziwiłam, że nie do SKRY. ;)
    Anielska szczypta nadziei jejku, jak to pięknie brzmi. ♥ po za tym złoto IO. no po prostu brak mi słów. piszę same głupoty. przepraszam, ze wyszło tak nieskładnie i zupełnie bez sensu.
    życzę Ci wszystkiego dobrego, dużo weny i szczęścia :*
    (zatęskniłam za BCZ i jak najszybciej muszę przeczytać je jeszcze raz ♥)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. No Kochana! Popłakałam się ponownie, jak u Ciebie na wszystkich epilogach i musisz mi normalnie zwrócić chusteczkę! ^^
      A teraz tak serio... stawiałam na jakiś obrazek rodziny Kosoków i mam go tu pod dostatkiem. Jestem bardzo, ale to bardzo zadowolona z ostatecznej decyzji Lilki. Nie powiem, że nie szkoda mi Jakuba, bo to porządny facet i nadawałby się na ojca idealnie. ;) No ale serce Kaniewskiej było i jest zarezerwowane tylko dla jednego mężczyzny, oprócz Mikołaja i Michałka :D
      Fajnie, iż Grześ nie miał na początku takiego "czystego" charakteru, bo to dodało temu opowiadaniu takiej nutki... nie umiem chwilowo wyjaśnić czego xD
      Jesteś świetna i wszystkie Twoje opowiadania są wyjątkowe, których nie można się choćby odrobinę powstydzić!
      Zazdroszczę Ci talentu, tej dojrzałości i tego, iż to wszystko jest tak realistyczne. ;)
      Mikołaj, Małgosia i Michałek - jak słodziutko ♥♥
      Przepraszam za ten beznadziejny komentarz, ale nie jestem w stanie wykrzesać dziś z siebie niczego mądrego!
      Trzymaj się ciepło, pisz dalej tak wspaniale i trzymaj wenę na smyczy! :*
      Buziaki, Happ :*

      Usuń
  15. Czytałam! :P Świetny blog, ale szkoda że już koniec :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak ja lubię szczęśliwe zakończenia - napawają nadzieją.
    Pozdrawiam
    Olsen (od początku tu byłam :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie to co napisałaś o Resovii. Mam nadzieję, że tak przez dłuuugie lata się nie stanie :) No i Zatorski i Wlazły wśród najlepszych zawodników IO w Rio, czysta fantazja ale gdzie jak nie w opowiadaniu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze masz jakieś pytania odnośnie Wlazłego, MVP MŚ? :>

      Usuń
  18. Dzisiaj dla odmiany przez cały rozdział się uśmiechałam, no może poza jednym momentem, gdzie Grzesiek wspominał o Mikołaju :) aż szkoda, że to już koniec tej historii. Tyle co Lilka przeszła, choroba Mikiego, a teraz wszystko dobrze się skończyło. Są szczęśliwą, a co najważniejsze zdrową rodziną.
    Ach Wlazły w reprezentacji, medal na IO-marzenie wielu kibiców, jak i samych zawodników. Oby było tak jak u ciebie w opowiadaniu.
    Ja sama jestem całym serduchem za skrą, od kilku lat wciąż numerem jeden, jednak do resovii nic nie mam.
    Pozdrawiam i cieszę się, że mogłam przeczytać tę historię. Jeszcze muszę się zabrać za czytanie drugiego opowiadania ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dołączyłam do grona czytelniczek Anielskiej kilka miesięcy temu, nie pamiętam dokładnie kiedy to było :) A to jest mój pierwszy i ostatni komentarz tutaj - wcześniej jakoś nie złożyło się, bym coś napisała, przepraszam! Ale ta historia wciągnęła mnie bez reszty - świetnie piszesz! I z pewnością będę stałą czytelniczką "Bez znieczulenia".

    Pozdrawiam cieplutko,
    Kaśka :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytam , czytam , czytam ♥
    Szkoda że to już Epilog !
    Ale Bez Znieczulenia zapowiada się genialnie ♥
    /Lilianna ♥

    OdpowiedzUsuń
  21. Czytałam wcześniejsze blogi, czytałam ten i pędzę na następny :)
    Genialnie piszesz, Twoje blogi należą do moich ulubionych. Nigdy nie kończ pisać, bo masz niesamowity talent :)))
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Oooooo jakie słodkie zakończenie <3
    Chcę tylko powiedzieć, że byłam tutaj od początku i będę na kolejnych opowiadaniach :)
    Także... do zobaczenia! :) :*

    OdpowiedzUsuń
  23. cudowne,genialne , wspaniałe i można tak wymieniać bez końca ! Byłam z Anielską tak od połowy , piszesz wspaniale ,życzę dużo weny i do zobaczenia na kolejnym blogu :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Cudowny blog. Pierwszy jaki czytałam z Kosokiem w roli głównej. Strasznie szkoda, że to już koniec, również przywiązałam się do Grześka, Lilki i Mikołaja. Bardzo mnie jednak cieszy, że Lilka wybrała Grześka. Piszesz cudownie!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Ojej, jak wspaniale! Zaczynam lubić Grzesia, a zawsze wydawało mi się, że jest gburem :D Nooo i nazwali dziecko moim imieniem!:D
    Gratuluję, jesteś niesamowita!
    p
    G

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzięki, że pisałaś. Czytało się z przyjemnością ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie mogę uwierzyć, że to już koniec..
    Dziękuję! :*

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziewczyno ! Jesteś zajebista ! Tak samo jak zajebisty jest ten blog ;D Czytałam go z wielką przyjemnością i tak bardzo jest mi smutno, że to już koniec. No mam nadzieję, że nie dasz nam od siebie odpocząć. Nie zdzierżyłabym tego xD Pisz, jak najczęściej i jak najwięcej ;) Czekam z niecierpliwością ! Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja nie umiem pisać długich komentarzy, ale teraz muszę napisać choć kilka słów, żeby podziękować ci za tę historię. Pewnie zauważyłaś że mnie tu nie było, ale wzięłam się i nadrobiłam. I teraz, jak prosisz, żeby napisać, to ja piszę ;)
    I chcę ci powiedzieć, że ten epilog jest tak zwyczajne cudowny, magiczny, niepowtarzalny. A wiesz dlaczego?
    Tu zawarte są piękne słowa. Piękne wyznania miłości w Kościele przez Lilke i Grzesia. Piękne słowa Mikołaja, który doskonale przekazał emocje, jakimi darzy ojca, że dziękuję za życie. No i piękne jest to, jak na świat przychodzi dziecko.
    Uśmiechałam się przez cały epilog. Nawet chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego, jakiego banana miałam na ustach, gdy czytałam tę scenke ze szpitala czy ten ostatni wywiad z Grześkiem. W końcu i Wlazly odnalazł się w reprezentacji a to mnie bardzo cieszy :D
    Któraś z moich poprzedniczek wspomniała już o czymś takim jak 3xM. Bardzo mi się to spodobało; ) Ogólnie wszystko mi się tu podoba i teraz ciężko będzie przyswoić sobie myśl że to już koniec.
    Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję.
    Pozdrawiam, Dzuzeppe :-*

    OdpowiedzUsuń
  30. co ja mogę powiedzieć? z łzami w oczach dziękuję Ci, że ponownie wpuściłaś nas do swojego świata. dziękuję za to, że dzięki Tobie poznaliśmy Mikiego, Lilkę i Kosę. dziękuję Ci za dedykację i obiecuję, że zawsze będę przy Tobie. <3

    OdpowiedzUsuń
  31. Czytałam od początku, wcześniej nie komentowałam. Ale jestem zachwycona tym opowiadaniem! Nigdy nie przestawaj pisać!!!

    OdpowiedzUsuń
  32. coś pięknego! ♥

    OdpowiedzUsuń
  33. jak dobrze, że to się tak skończyło :) dziękuję, że dla nas pisałaś i mam nadzieje, że stworzysz jeszcze dużo fajnych opowiadań :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Spodziewałam się poniekąd takiego epilogu, ale jestem pod wrażeniem jaki jest różnorodny ;) Ślub, narodziny dziecka, Rio, wywiad... Też nie jestem kibicem Rzeszowa, wręcz przeciwnie, w moim sercu króluje Zaksa (i Skra :D), ale chyba Twoje opowiadania trochę ociepliły moje uczucia do tego klubu (i tak nie są ciepłe :D), więc za to dziękuję. Lecę na "Bez znieczulenia"! :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Swietny blog aż chce sie czytac

    OdpowiedzUsuń
  36. Wspałe opowiadanie mi też będzie brakować tych bohaterów, masz talent pisz dalej dziękuję że dzielisz się z ludźmi swoim talentem, życzę weny w następnych opowieściech :*

    OdpowiedzUsuń
  37. Dopiero teraz przeczytałam epilog o.O
    Na pierwszej części (ślub) ryczałam jak na szampowym zakończeniu komedii romantycznej. Później pojawiło się więcej i więcej tekstu i nadal wychodzę z założenia, że epilog powinien być krótki acz treściwy.

    OdpowiedzUsuń
  38. Na twoje opowiadanie natknęłam się dzisiaj rano. Jest wspaniałe! Przeczytałam całe w jeden dzień :) Teraz biorę się za inne twoje opowiadania ;*

    OdpowiedzUsuń
  39. Dziś natknęłam się na Twoją historię. Przepiękna opowieść o miłości, zwłaszcza tej matczynej i ojcowskiej ;) Ujęło mnie również, że to nie przesłodzona cukrem historyjka, jakich tu wiele. Chylę czoła za pomysł i zrealizowanie go, spędziłam miłe chwile razem z Likką i Grzesiem :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  40. Wczoraj trafilam na Twojego bloga I jest jednym z najlepszych! ( polecam TRM ).
    Nie komentowalam rozdzialow wczesniejszych, ale za to ten komentuje .
    Bardzo mi sie podoba Twoje ff !.widzialam , Ze Masz drugiego bloga , to Juz sie biore za czytanie go :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Przeczytałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  42. "Tak, ciąża w wieku 20 lat zmieniła wszystko. Przede wszystkim sprawiła, że zostałam kompletnie sama. Rzucono mnie na głęboką wodę i jedyne co mogłam robić to starać się, żeby nie utonąć. Nie raz życie sprawiało, że zachłysnęłam się wodą. Nie potrafiłam nawet troszkę zbliżyć się do brzegu. Dołujący był fakt, że tak na prawdę nikt tam na mnie nie czekał, bo nie było nikogo komu by na mnie zależało."

    Startuje z nowym blogiem ;) To był fragment prologu. Jeśli cię zaciekawiłam zajrzyj, oceń nawet jeśli miałyby to być słowa krytyki chętnie je przyjmę ;)

    http://only-i-want-is-you.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń